25 października 2009

Kurczak po chińsku

Ten przepis dostałam od mojej mamy gdy nie miałam pomysłu na obiad. Bardzo apetycznie wygląda a smakuje jeszcze lepiej..Ale czemu on nosi taką nazwę to nie mam pojęcia, może dlatego że sos jej słodki a może dlatego, że jest z rodzynkami, a pomimo to jest wyczuwalna lekka nuta ostrej papryki... hmmm muszę kiedyś zapytać mamy:)


składniki:
  • 1.5 kg kurczaka-a dałam na oko,
  • 8 dużych cebul-dałam mniej,
  • 1/2 opakowania majeranku,
  • garść rodzynek,
  • 1 1/5 łyżki ciekłego miodu,
  • sól,pieprz,
  • oregano,
  • ostra papryka.

Kurczaka pokroić na małe kawałeczki i doprawić przyprawami, pozostawić na ok 2 godzinki. Cebulę obrać, pokroić w kostkę i podsmażyć na oleju. Gdy będzie szklista dodać majeranek. Na oddzielnej patelni podsmażyć kurczaka, dodać cebulę. Odstawić. Rodzynki zalać ciekłym miodem i odrobiną wody i dusić razem przez chwilę. Połączyć i dusić razem do miękkości. Aby danie miało bardziej wyrazisty smak można dodać ostrego ketchupu. Kurczaka podałam z gotowanymi ziemniaczkami i sałatką z pora.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka