31 października 2009

Kurczak po indyjsku

Tego kurczaka będziemy powtarzać wiele razy z moimi modyfikacjami. Przepis pochodzi z tej oto stronki i powiem szczerze jest rewelacyjny. Wyczuwalne curry i pięknie pachnie a ten kolor aż chce się jeść. Uwielbiam takie smaki odkąd mieszkam tutaj i są one po prostu mniamuśne :) i polecam bardzo serdecznie... 



 składniki:
  • piersi z kurczaka,
  • 1 cebula,
  • ząbek czosnku,
  • 1 łyżka masła, 
  • 1 łyżeczka curry- ostrzejsza wersja oraz troszkę łagodniejsza,
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej,
  • 1/2 łyżeczka papryki ostrej,
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego,
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 2 łyżki ketchupu,
  • 2 łyżki śmietany,
  • 2 łyżki mąki,
  • olej.
  •  

 Podzieliłam dwie piersi z kurczaka na mniejsze kawałeczki, a dokładniej w dużą kostkę, posoliłam, natarłam pieprzem i odstawiłam na 15 minut. W miedzy czasie obrałam cebulę, pokroiłam w kosteczkę i zrumieniłam na oleju następnie dodałam czosnek, masło, paprykę słodką,ostrą, curry oraz pieprz ziołowy. Podsmażyłam to wszystko i wrzuciłam kurczaka.Obsmażyłam kilka minut, zalałam wrzątkiem, dodałam soli, ketchupu. Dusiłam do miękkości. Na sam koniec dodałam mąkę ze śmietaną, zagotowałam i gotowe, Podałam z ryżem ugotowanym na sypko.








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka