17 listopada 2009

Makaron z pulpecikami

Oj jak dawno u nas w domu nie było mielonego mięsa oj dawno dawno. Przeglądając wczoraj przepisy na blogach wpadł mi w ręce przepis Komarki z Every Cake You Bake i to z jej stronki wzięłam pomysł na obiad. Makaron z pulpecikami. Zapach unoszący się po kuchni nie dawał spokoju od sosu pomidorowego a pulpeciki ojjj to było coś dla naszym podniebień przepysznego. Rozpływało się w ustach.. Bardzo polecam ten przepis, bo do jego wykonania nie potrzeba zbyt dużo czasu, a efekty sami zobaczcie..




Pulpeciki:


  • 250 g mielonej wieprzowiny-ja dałam 500g mięsa mielonego drobiowego,
  • 250 g mielonej wołowiny,
  • 1 jajko,
  • 2 łyżki startego parmezanu,
  • 1 posiekany ząbek czosnku,
  • 1 łyżeczka suszonego oregano,
  • 3 łyżki bułki tartej (albo semoliny albo kaszy manny)-4 łyzki bułki tartej
  • 1 łyżeczka soli, duża szczypta czarnego pieprzu.

Wymieszać wszystko i formować niewielkie kulki (wielkości orzecha włoskiego). Włożyć na chwilę do lodówki.

Sos pomidorowy:


  • 1 cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżeczka suszonego oregano,
  • 1 łyżka masła,
  • 1 łyżka oliwy,
  • 700 g przecieru pomidorowego -5 łyżek koncentrantu poomidorowego,
  • szczypta cukru, sól, pieprz,
  • 100 ml mleka,
  • 1,5 szklanki zimnej wody.
 

Cebulę i czosnek zmiksować albo drobno posiekać i usmażyć na wolnym ogniu na maśle z oliwą i z łyżeczką oregano. Dodać przecier pomidorowy i wodę, wymieszać. Dodać mleko i pojedynczo wkładać pulpeciki. Nie mieszać póki kulki się nie podgotują, żeby się nie rozpadły. Gotować wszystko ok. 20 min. Podawać z makaronem. Przed podaniem posypać parmezanem.
 































5 komentarzy :

  1. Ja je uwielbiam! Też znalazłam przepis u Komarki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no są super bardzo je polubiłam... hmmm jak tylko pomyśle hihi..

    OdpowiedzUsuń
  3. ale super przepis - zaraz biegne do kuchni gotowac, napisze jak smakowaly- na pewno wszystko zniknie z talerza :)

    Ciotka Dorotka Oliverka ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. p.s. to bylam ja Ciotka Dorotka ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Pulpety rewelacja, polecam z razowym makaronem, zreszta z ryzem tez beda pycha mniaaaam.
    Jedyne co zmienilam to mieso - mialam tylko czerwone-beefa, czosnek wszedzie po 2 zabki a do sosu dodalam rozwniez 2 cebulki-male byly, wiecej mleka i wody bo dodalam puszke pomidorkow. Pyyychota!!!!
    A jak mezus sie zajadal- powiedzial ze rewelacja!

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka