6 kwietnia 2010

Nalesniki z pieczarkami i jajkiem

Byly swieta i juz nie ma..
Jakos w tym roku przyszly one za szybko i jakos nie bylo ich tak czuc jak w poprzednich latach. Moj M. niestety mial tylko niedziele wolna, wiec juz wogole bylo jak co tydzien krotki weekend i spowrotem do pracy. No coz moze nastepne beda bardziej swiateczne.. No a teraz o jedzeniu:)
Jakis czas temu robilam nalesniki z przepisu Edysi  z bloga Przy Kuchennym Stole. Tak bardzo mnie zachwycily ze musialam je zrobic. Jej zdjecia mowili same za siebie, zrob mnie zrob:) no i zrobilam.Bardzo nam smakowaly choc bylo ich troche za malo jak na nas dwoje, bo bardzo lubimy nalesniki w kazdej postaci.. Dodatkowo dodalam to polowy farszu troche podsmazonego boczku i to bylo dopiero jedzonko..
Cytuje za Edyta..


Składniki
na ciasto:
  •  20 dag mąki pszennej
  •  2 jajka
  •  1 szklanka mleka
  • ok. 1 szklanki wody, piwa lub gazowanej wody mineralnej
  •  1 łyżka oliwy
  •  2 łyżeczki cukru pudru
  •  szczypta soli
na nadzienie:
  •  50 dag pieczarek
  •  2 cebule
  •  2 łyżki tartej bułki
  •  1/2 pęczka natki pietruszki
  •  2 jajka ugotowane na twardo
  •  sól i pieprz

Z podanych składników przygotować ciasto naleśnikowe (zmiksować je), odstawić na co najmniej pół godziny, a następnie usmażyć naleśniki.

Przygotować nadzienie: pieczarki oczyścić, pokroić w drobne plasterki, cebule pokroić w kostkę. Na dwóch łyżkach masła zeszklić cebulę, następnie dodać pieczarki i smażyć aż cały płyn odparuje. Dodać posiekaną natkę i tyle tartej bułki, żeby farsz nie był zbyt rzadki. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Naleśniki smarować nadzieniem i posypywać startym na dużych oczkach jajkiem. Zwijać.
Przed podaniem naleśniki można podgrzać.




9 komentarzy :

  1. Z boczkiem na pewno też były pyszne, dobry pomysł :)
    Cieszę się że udało mi się skusić Ciebie na ich zrobienie, no i przede wszystkim ze tak Wam smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ one smakowicie wyglądają! Trzeba będzie spróbować, bo po tych świętach to odpocząć trochę trzeba i coś lekkiego zjeść :O)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że masz nową szatę, podoba mi się:)
    A naleśniczki baaardzo apetyczne:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam :0 Wyglądaja rzeczywiście smacznie. I te plamki z sosu ;) Są przeurocze i baardzo smakowite.
    Musze wypróbować !

    OdpowiedzUsuń
  5. Edysi nalesniki mowily "zrob mnie" a Twoje mowia "zjedz mnie" :)) Wygladaja przepysznie.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają apetycznie...lecz na razie wzięłam tylko przepis.Po świętach mam dość jajek !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też robiłam te naleśniki z jajkiem i pieczarkami, były pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  8. asieja- wiem ze robilas widzialam, tez bardzo apetycznie wygladaly:)
    A zrobilam nowa szate bo juz po swietach wiec kurczaki troszke tu nie pasuja choc sa bardzo wiosenne:)
    Dziekuje dziewczyny za wszystkie komentarze bardzo mnie one ciesza..

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej cudnie mniam mniam.. takiej ochoty mi narobilas, ze kto wie czy nie zagoszcza dzisiaj u mnie na obiedzie :)

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka