2 kwietnia 2010

Wilgotna babka drozdzowa-moja pierwsza

Tak, tak to moja pierwsza w zyciu babka Wielkanocna i zeby tego bylo malo drozdzowa:) jestem z siebie taka dumna.. Przepis zaczerpnelam od Kass z bloga smaki i aromaty. Pachnie w calym domu, a ja z niecierpliwoscia zagladalam co chwile przez szybke od piekarnika czy to juz czy jeszcze troszke.. Przy tej babce mial jeszcze jeden debiut, a mianowicie pierwszy raz pieklam ciasto w silikonowej foremce. Balam sie tego strasznie, ze cos sie stanie, nie wyjdzie.. ale jest sliczna babka, a raczej dwie, bo nie mialm pojecia ze ciasto az tak bardzo nie urosnie w piekarniku no i dalam do dwoch ta druga troszke mniejsza ... Cytuje za Kass..


ciasto:
  • 400g mąki
  • 4 dkg drożdży
  • 1/4 l mleka
  • 3 jajka
  • 1/2 kostka masła
  • 2 łyżki oleju
  • 1 1/8 szkl. cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • cukier waniliowy lub skórka z cytryny
  • 15 dag rodzynek

wykonanie:

1) masło rozpuścić i lekko ostudzić
2) jajka + cukier+ cukier waniliowy utrzeć
3) odlać 1/8 l mleka, ogrzać, rozpuścic w nim drożdże, wsypać troche mąki i 1 łyżeczkę cukru, wymieszać i odstawić do wyrośnięcia na 10 min.
4) wszystko połączyć, wymieszać i łyżką wyrobić, klepiąc ciasto ( ja wyrabiałam w robocie !) ciasto ma być rzadkie.
5) odstawić w przykrytej misce do wyrośnięcia
6) wyłożyć ciasto do formy babkowej z kominem
7) piec w temp 200 st. ok 30-35 min.

Nie piec za długo bo ciasto wyschnie i straci właściwą mu wilgotność, co powoduje że dłużej utrzymuje świeżość.



2 komentarze :

  1. Sister ależ Ci babeczki piękne wyszły!!! Super!!!

    Wesołych Świąt Wam życzymy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też czeka dziś debiut z babką :) A Twoja wygląda bardzo smakowicie... i tylko 3 jajka w przepisie - pewnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka