23 sierpnia 2012

Butter chicken II

danie bardzo aromatyczne,  smaczne i nawet moj syn zjadl odrobinke. dokonalam niewielkich zmian, ktore uwzglednilam w przepisie. bardzo polecam poniewaz to jest zdrowsza wersja

zrodlo: kilk klik

skladniki:

  • 600g piersi z kurczaka
  • 6 cebul-ja uzylam 5 srednich
  • 3 pomidory
  • 1 duzy jogurt naturalny- ja dalam 150g jogurtu naturalnego i ok. ok.4 lyzek jogurtu greckiego
  • 1/2 kubka orzeszkow nerkowca lub migdalow-ja uzylam okolo 2-3 lyzek platkow migdalowych
  • galka muszkatolowa,
  • lisc laurowy
  • curry sproszkowane
  • pieprz cayane
  • moze byc potrzebne rowniez odrobina mleka i slodka papryka
  • a ode mnie odrobine miodu



 pokroj cebule w duza kostke. trzy pokrojone cebule wloz do garnka a reszte na patelnie. do nieduzej miseczki rozgniec trzy zabki czosnkui zetrzyj swiezy imbir. wymieszaj dokladnie i dodaj lyzeczke pieprzu cayane, lyzeczke galki muszkatolowej oraz listek laurowy. dokladnie polacz az powstanie jednolita pasta. podsmaz cebule ktora masz w garnku na rumiano z 2-3 lyzkami oliwy z oliwek. w miedzyczasie pokroj pomidowy w kostke, a nastepnie do podsmazonej cebuli dodaj 2 lyzki sproszkowanego curry, paste czosnkowo-imbirowa oraz pomidory. podsmaz wszystko dokladnie az pomidory sie prawie rozpadna. gdy tak sie juz stanie dodaj orzechy i jogurt. wymieszaj, nastepnie dodaj kubek wiorek kokosowych. zmniejsz ogien pod garnkiem do minimum. sprobuj sosu czy jest dobrze doprawiony jesli jest za kwasny dodaj odrobine mleka i slodkiej papryki.
 gdy sos lekko sie gotuje, pokrojone w srednia kostke piersi z kurczaka dodaj do reszty cebuli na patelni i podsmaz razem az wszystko bedzie rumiane, nastepnie dodaj do sosu, wymieszaj i gotowe..












4 komentarze :

  1. bardzo mi się podoba ta propozycja na kurczaka;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O la la, musi być przepyszne :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. aż mi w brzuchu burczeć zaczęło! ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się taki pomysł na kurczaka, wypróbuję koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka