25 sierpnia 2012

chleb z otrebami

dawno juz nie pieklam chleba, oj dawno... zrobilam szybki chleb z thermomixa. robilam go juz wiele razy i zawsze wychodzi i smakuje lekko, swiezo i pysznie:) ten na zdjeciach jest zrobiony z dwoch porcji, na sredniej wielkosci blaszce.jest poprostu super. polecam bez dwoch zdan:)


zrodlo:"Radosc gotowania, czyli 177 niezawodnych przepisow na thermomix TM31"

skladniki na jedna porcje:
  • 40g swiezych drozdzy- ja zawsze daje 2 saszetki suchych, czyli 14g
  • 1 lyzeczka cukru
  • 500g maki pszennej-ja uzylam strong white bread flour
  • 80g otrab pszennych- ja uzywam platkow owsianych
  • 50g pestek slonecznika, siemienia lnianego, pestek dyni(ilosc w sumie)
  • 30g siemienia lnianego
  • 1 lyzeczka soli- ja daje 1 1/2-2 lyzeczki
do naczynia miksujacego wlozyc drozdze ( jesli robimy ze swiezych), cukier i wlac wode. podgrzac 2 min 30s/37C/obr.1.
dodac pozostale skladniki wedlug kolejnosci( jesli mamy drozdze suszone teraz jest moment zeby je dodac do maki a potem reszte skladnikow), wyrabiac 3 min/interwal.
 przelozyc ciasto do innego naczynia, przykryc bawelniana sciereczka i pozostawic do wyrosniecia w cieplym miejscu na ok. 30 min( ja zostawiam az podwoi dwoja objetosc). przelozyc ciasto do natluszczonej i wysypanej np. platkami owsianymi podluznej blaszki o dl. 35 cm lub wylozyc papierem do pieczenia, odstawic ponownie do wyrosniecia na ok. 15 min (ja zostawiam na dluzej az ponownie podwoi swoja objetosc). w tym czasie rozgrzac piekarnik do temp. 200C i piec ok. 40 min. smacznego:)






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka