28 listopada 2014

swiateczne pierniczenie start zaczac..

mam dla Was dzisiaj przepis na pierniczki, ktore dorwalam ostatnio przegladajac moje ulubione blogi zagraniczne. ciasto bardzo szybko sie przygotowuje, a pozniej to juz tylko walkowanie, wycinanie, walkowanie, wycinanie no i zeby juz nie przedluzac podaje przepis na pyszne, pachnace, korzenne pierniczki:)
zrodlo:klik klik

skladniki:

  • 3 szklanki maki pszennej
  • 1/2 lyzeczki sody oczyszczonej
  • 1/4-1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 2 lyzeczki sproszkowanego imbiru
  • 2 lyzeczki cynamonu
  • 3/4 lyzeczki zmielonych gozdzikow
  • 1/2 lyzeczki mielonego czarnego pieprzu
  • 3/4 lyzeczki soli morskiej
  • 1/2 kubka roztopionego masla
  • 1/2 kubka ciemnego brazowego cukru
  • 2 srednie albo 3 male jajka
  • 1/2 kubka melasy

w sredniej mise wymieszaj razem make, sode, proszek do pieczenia, imbir, cynamon, gozdziki, pieprz, sol.
w drugiej wiekszej misce zmiksuj na puszysta mase maslo z brazowym cukrem. nastepnie musimy wmieszac jajka oraz melase. dobrze miksujemy do calkowitego polaczenia. zmniejszajac obroty miksera dodajemy partiami make, dokladnie mieszamy do calkowitego polaczenia sie skladnikow, nastepnie delikatnie wyrabiamy ciasto, konsystencja bedzie przypominac ciasto kruche. owijamy wolia spozywcza i wkladamy do lodowki na dzien lub dwa.
po tym czasie wyciagamy ciasto conajmniej godzine przed naszym walkowaniem. na omaczony blat czy stolnice rozwalkowujemy kawalek ciasta na grubosc ok 0.5cm i wykrawamy rozne ksztalty. ukladamy na blaszce w ktorej beda sie piekly i wkladamy na 15 min do lodowki. nastawiamy piekarnik na 175C.
tak przygotowane pierniczki wstawiamy do piekarnika na 12-14 minut do ladnego zbrazowienia. studzimy na kratce i lukrujemy:)

przepis na lukier:
1 szklanka cukru pudru
3-4 lyzki soku z cytryny

utrzec do uzyskania gladkiej masy.







Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka