19 kwietnia 2016

ucierane ciasto z rabarbarem migdalami i cynamonem

przegladajac internet szukajac przepisu na ciasto z rabarbarem wpadlam na zdjecia, ktore mowily same za siebie.. to ciasto musi byc pyszne.. dlugo sie nie zastanawiajac zrobilam porcje ciasta, ktorego juz oczywiscie nie ma.. zdecydowanie bylo go za malo no i chyba smakowalo, tak mysle, wiec na bank do powtorki:) 
dokonalam kilku zmian w przepisie i tak podaje go Wam, zapraszam:)
zrodlo: klik klik

skladniki:
  • 150g niesolonego, miekiego masla
  • 130-140g drobnego cukru do wypiekow, mozna zastapic ksylitolem
  • 2 srednie jajka
  • 160g zmielonych platkow migdalowych lub maki migdalowej
  • 140g maki orkiszowej jasnej
  • 1 3/4 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka cynamonu + do posypania
  • ok.400g-500g obranego, pokrojonego na srednie (4cm) kawalki rabarbaru
  • 2 lyzki platkow migdalowych
  • 2 lyzki ciemnego cukru brazowego lub zwyklego cukru jesli nie macie brazowego
  • papier do pieczenia lub/i maslo i kasza manna do obsypania foremki

w duzej misce ucieramy razem maslo i cukier na biala, puszysta mase. z drobnym cukrem zajmie to okolo 5-8 minut, a z grubszym cukrem ciut dluzej. do masy dodajemy odrobine maki migdalowej, a nastepnie 1 jajo, miksujemy do polaczenia, potem 2 jajo i znowu miksujemy.
do drugiej sredniej miski przesiewamy make migdalowa, make orkiszowa, proszek do pieczenia i cynamon. mieszamy.
suche skladniki wsypujemy na dwa razy do miski z mokrymi skladnikami. mieszamy tylko do polaczenia sie skladnikow uzywajac najlepiej szpatulki lub lyzki, nie dluzej.. ciasto dzielimy na dwa.
wlaczamy piekarnik na 180C/ gaz 4. tortownice o wymiarach 20-23cm wykladamy papierem do pieczenia lub dno z papierem, a boki smarujemy maslem i obsypujemy kasza manna. wykladamy nasza pierwsza czesc masy. wyrownujemy, na to ukladamy polowe pokrojonego rabarbaru, posypujemy cynamonem i cukrem brazowym/bialym, przykryamy to druga warstwa ciasta i znowu na to ukladamy druga czesc rabarbaru, posypujemy cynamonem i cukrem. na koniec naszej pracy dodajemy platki migdalowe i do piekarnika na okolo 1h. sprawdzajac patyczkiem czy nasz srodek ciasta sie upiekl. studzimy na kratce. smacznego:)














Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka