15 kwietnia 2016

moja pierwsza w tym roku mloda kapusta z koperkiem

ostatnio Jusia na swoim koncie fb pokazywala swoj wpis z kapusta, mowiac ze nie moze sie jej doczekac kiedy w koncu bedzie mozna ja zrobic i zjesc ze smakiem.. nie czekajac dlugo rzucilam haslo do dziewczyn czy dostane kapuche u nas w polskich sklepach i jak sie okazalo juz jest!! szybciutko poszlam do sklepu i kupilam od razu dwie. jedna wykorzystalam do tego przepisu, a druga do lekkiego bigosiku z kielbaska, mniam uwielbiam!!

skladniki na 4 osoby:

  • 1 srednia lub duza mloda kapusta
  • 2 lyzki swiezego koperku
  • 1-2 lyzki maki orkiszowej
  • 2 lyzki masla
  • 3 ziela angielskie
  • 2 liscie laurowe
  • sol, pieprz


z kapusty oberwac brzydkie liscie, przekroic na pol. posiekac kapuste. w duzym garnku zagotowac okolo 250ml wody, dodac liscie laurowe, ziele angielskie, odrobine soli. wrzucic posiekana kapuste, zmniejszyc ogien, przykryc garnek i gotowac do miekkosci. zajmie to okolo 30 minut. w miedzyczasie posiekac swiezy koperek, dodac go do gotujacej sie kapusty. gdy kapusta jest juz miekka, na mniejszej patelni robimy zasmazke. rozpuszczamy maslo, wsypujemy make, chwile smazymy az maka sie zarumieni i przelewamy ja do kapusty. zamieszamy, doprawiamy sola, pieprzem i gotowe. smacznego:)









Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka