13 maja 2016

szybkie, smaczne curry w 15 minut

wczoraj zrobilam pyszne i szybkie curry z krewetkami i nie zajelo mi to nie dluzej jak 15 minut.. no dobra moze 20 minut;)inspiracja byl filmik znaleziony na fb, ilosci wszystkiego dopasowalam do swoich potrzeb, dodalam troche od siebie i wyszedl pyszny obiad. Zapraszam:)

skladniki na 4 osoby:

  • 1 duza cebula, pokrojona w srednia kostke
  • 3 male zabki czosnku, zmiazdzone 
  • 1- 1/2 lyzeczki startego swiezego imbiru
  • 2 lyzeczki mild madras curry powder
  • 1/2 lyzeczki slodkiej papryki w proszku
  • 1/4 lyzeczki platkow chilli(opcjonalnie)
  • 1 puszka mleka kokosowego
  • 1 puszka krojonych pomidorow
  • ok.450g duzych krewetek surowych lub juz ugotowanych
  • sol, pieprz
  • sok z cytryny
  • kolendra lub pietruszka swieza
  • olej kokosowy lub oliwa do smazenia

na patelni rozgrzewamy olej kokosowy/oliwe, wrzucamy cebule, delikatnie solimy i smazymy do zarumienienia. zajmie nam to okolo 5 minut, nastepnie dodajemy czosnek i imbir, mieszamy i przesmazamy uwazajac aby nie przypalic czosnku, bo bedzie gorzki. dodajemy curry powder, slodka papryke, chilli w platkach i mieszamy chwile az zacznie pachniec, wlewamy pomidory z puszki. przemieszajmy i smazmy chwilunie, az odparuje nam lekko woda, dolewamy puszke mleka kokosowego. doprawiamy sola, pieprzem i gotujemy okolo 5-8 minut az sos nam zgestnieje, wrzucamy nasze krewetki, mieszamy i podgrzewamy. probujemy czy jest dobre do smaku, jesli zachodzi taka potrzeba to doprawiamy. serwujemy z ugotowanym na sypko ryzem basmati. przed podaniem skrapiamy sokiem z cytryna, posypujemy swieza kolendra lub pietruszka. smacznego:))







Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka