20 lutego 2010

Spóźnione faworki i coś na pusty brzusio...

Oj narobiło się zaległości przez te kilkudniowe leniuchowanie we trójkę, a teraz to wszystko trzeba szybko nadrabiać, bo im szybciej tym lepiej. A wiec do dzieła!!
 Przepis na faworki dostałam od mojej mamy, a ona wzięła go ze starego jak świat "Poradnika domowego", który ma tyle lat co ja:) ooo to rzeczywiście jest stary hihih :) a drugi przepis to pyszna zapiekanka z bakłażanem , która pochodzi z tej strony
Faworki pyszne chrupiące, a zapiekanka sycąca w sam raz na chłodne dni. Jedyną rzeczą jaką bym dodała do niej byłaby kiełbasa :) ale bez niej, z szynką tez było smaczne.. 


składniki na faworki:
  •  5-6 żółtek,
  • 6 łyżek gęstej kwaśnej śmietany,
  • 1/2 kg mąki,
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 1 łyżka wódki,
  • olej.

Do mąki dodajemy żółtka, śmietanę, proszek do pieczenia, sól oraz wódkę. Zagniatamy ciasto i wałkujemy na cienki placek. Tniemy w pionowe pasy na grubość trzech palców. Następnie każdy pasek dzielimy na mniejsze kawałki i przecinamy po środku każdy faworek, następnie przewlekamy jeden koniec faworka przez środek. I tak przewinięty smażymy na głębokim oleju.





składniki na zapiekankę- cytat:
400gr makaronu rigatoni (rurki) lub podobnego
1 duży bakłażan- użyłam 3 małych
700gr sosu pomidorowego (użyłam pomidorów pellati z puszki)
100gr gotowanej szynki (pominęłam)
1 mozzarella- pominęłam
1 mała papryczka chilli- użyłam 1/2 łyżeczki suszonych płatków chilli
2 świeże pomidory
1 łyżka tartego sera- użyłam około 3 garści tartego sera
1 ząbek czosnku
świeża bazylia- suszona bazylia
sól, pieprz
oliwa z oliwek

Pokrój bakłażana w kostkę i, jeśli lubisz, zgrilluj kilka plasterków, żeby później dodać je do warstw makaronu. 
W małej ilości oliwy delikatnie usmaż czosnek i chilli. Dodaj pokrojonego bakłażana i smaż kilka minut.
Wlej sos pomidorowy, dopraw solą i pieprzem, dodaj kilka listków bazylii i gotuj do czasu, aż bakłażany zmiękną.
Ugotuj makaron w osolonej wodzie - powinien pozostać al dente. Dodaj do niego odrobinę sosu pomidorowego.
Z połowy makaronu przygotuj pierwszą warstwę zapiekanki, układając go w formie do pieczenia.
Przykryj pierwszą warstwę makaronu gotowaną szynką i pokrojoną mozzarellą, na końcu dodaj trochę sosu pomidorowego. Dodaj resztę makaronu, trochę sosu, a na wierzchu ułóż plasterki pomidorów. Posyp serem. Piecz w piekarniku nagrzanym do 200 st C przez 30 minut lub do czasu, aż wierzch zapiekanki będzie złocisty.





2 komentarze :

  1. z dzisiejszych zaległości wybrałabym kolorową zapiekankę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, taką zapiekankę to ja bardzo lubię :)Wygląda bardzo smakowicie i mam na nią ogromną ochotę :)

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka