11 sierpnia 2010

Mleko z jarzynami

Przepis stary jak swiat.....pamietam go jeszcze z  czasow corocznych wyjazdow do moich dziadkow gdzie babcia gotowala nam zupe mleczna z jarzynami. tak tak !!dobrze przeczytaliscie,  mleczna zupa z jarzynami a dokladnie z marchewka, fasolka, ziemniakiem...
ugotowalam ja jakis czas temu bo naszla mnie ochota na taka wlasnie odmiane, bo ciagle tylko rosol, krupnik, jarzynowa, bo innych zup to Maly jakos nie je... za ta tez zbytnio nie przepadal wiec zjadlam sama, a co!! :) 
nie podaje proporcji oraz sztuk potrzebnych do jej zrobienia, konsystencja dowolna, taka jak lubicie, taka robicie..

skladniki:
  • marchew,
  • ziemniaki,
  • biala fasolka z puszki lub dzien wczesniej namoczona,
  • moze byc fasolka szparagowa, slodki ziemniak,
  • listek laurowy,
  • ziele angielskie,
  • mleko,
  • cukier,
  • sol, pieprz,
  • woda.

Jarzyny umyc, pokroic w kostke, zalac niewielka iloscia wody-tak aby tylko przykrywala warzywa. Gotujemy do miekkosci. Gdy jarzyny sa juz prawie miekkie wlewamy mleko, dodajemy listek laurowy, ziele angielskie. zagotowujemy, przyprawiamy i dosypujemy cukru w takiej ilosci aby smak odpowiadal  nam po sprobowaniu. mieszamy i gotowe.

4 komentarze :

  1. takiego mleka to ja w życiu nie jadłam, ale z chęcią spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ Aguś narobiłaś mi smaka na tą zupę!!!
    Oczywiście, że pamiętam jak jadłyśmy ją u babci ;o)

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja, jak Paula, jeszcze takiego mleka nie jadłam.
    A że fanką zup jakoś raczej nie jestem - to chyba poprzestanę na popatrzeniu na Twoją ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Paula-sprobuj bardzo smaczna i prosta zupka
    Obsesja Kasiulka- ojjj dawno to bylo dawno
    Arven- jesli tak to rzeczywiscie tylko patrzenie pozostaje

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka