28 kwietnia 2010

Moroccan chicken

Przepis znalazlam w zeszlorocznym pazdziernikowych numerze darmowej gazety, ktora mozna sobie wziac z jednego z supermarketow angielskich. To jest juz chyba druga jesli sie nie myle propozycja z tego samego miesiecznika na tym blogu- klik klik. Zostalo mi do pokazania jeszcze jedno danie z tej oto gazetki, ale to pozniej :)
 Kurczak jest miekki, lekko slodkawy i lekko ostry. Jesli ktos lubi polaczenia suszonych owocow, cieciorki z miesem to polecam to danie z czystym sercem. Szybie i bardzo smaczne.. 


skladniki:
  • 1kg piersi z kurczaka,
  • 2 cebule,
  • 1/2 lyzeczki zmielonego cynamonu,
  • 2 lyzeczki zmielonego cuminu-kminu rzymskiego,
  • 1 lyzeczki wędzonej papryki-uzylam zwyklej czerwonej mielonej papryki,
  • 2 lyzeczki mielonej kolendry,
  • 2 zabki czosnku,
  • 400g cieciorki w puszce,
  • 400g pokrojonych pomidorow z puszki,
  • 200g suszonych moreli-dalam tylko 100g,
  • 1 lyzka oleju,
  • sol,pieprz.

Rozgrzac jedna lyzke oleju na patelni lub teflonowym garnku,dodajemy wczesniej umytego, wysuszonego kurczaka oraz cebule pokrojona w talarki lub kostke. Smazymy az bedzie brazowe. Wyjmujemy z naczynaia kurczaka i cebule. Na ta sama patelnie sypiemy cumin,papryke,kolendre,cynamon oraz 2 wycisniete zabki czosnku. Smazymy to okolo 2 minut, nastepnie dodajemy odsaczona cieciorke, puszke pokrojonych pomidorow oraz suszone morele. mieszamy i ponownie wkladamy kurczaka z cebula na patelnie. Przyprawiamy sola i pieprzem do smaku, przykrywamy i dusimy na malym ogniu okolo 30 minut. Mieszamy od czasu do czasu. Serwujemy z kuskusem lub ryzem.





Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka